Lesbrief
Activerend lesgeven
Lesbrief ‘Activerend lesgeven’
Als docent wil je jouw lesstof zo goed mogelijk overdragen. Maar hoe pak je dat aan? Niet door van studenten te eisen dat ze de hele les stilzitten en met volle aandacht naar je luisteren. Dat is vaak moeilijk voor elkaar te krijgen. En zelfs als het lukt, is de leeropbrengst hoger als je ‘activerend’ lesgeeft. Deze lesbrief vertelt je wat dat inhoudt én hoe je het in de praktijk brengt.
Lees ook het blog Hybride leren in het mbo: hoe en waarom? waarin docent Shauna Plompen over haar eigen ervaringen met activerend lesgeven vertelt.
Shauna Plompen is pedagoog, onderwijskundige, oud-mbo-docent en opleidingsmanager van de studie Dienstverlening, Zorg en Welzijn op het ROC van Amsterdam | Flevoland. Is als eigenaar van het bedrijf Blijven Leren bovendien spreker en trainer/coach op het gebied van effectief lesgeven.
Shauna Plompen
Opleidingsmanager en eigenaar Blijven Leren
Volop lesinspiratie voor jou!
Gaat jouw hart ook sneller kloppen van jouw mooie vak? Wij doen er alles aan om jouw liefde voor het vak maximaal te ondersteunen! Met actuele en flexibele lesmethodes en persoonlijke service, maar ook met inspirerende blogs, tips en lesbrieven.