Kennismaking met
De auteurs van Intro
"Samen zingen en spelen, met de leerlingen aan het roer, dat is wat modern muziekonderwijs moet brengen."
Gerwin van der Werf
Docent Muziek Rijnlands Lyceum. Daarnaast schrijft hij o.a. romans, en columns voor o.a. Trouw.
"Plezier, licht en lucht, groei, betekenis, vrolijkheid, verbinding. Dit alles kan het beoefenen van muziek een leerling geven. Ik ga voor niets minder."
Ruth van de Putte
Was o.a. docent (vo) en lerarenopleider conservatoria. Nu coördinator Educatie bij Residentie Orkest
“De theorie? Die komt voort uit de muziekstukken, niet andersom."
Fieke Hendrikse
Docent Muziek en Kunst Algemeen op het Rembrandt College in Veenendaal.
"Juist met muziek leert een kind zichzelf en zijn mogelijkheden ontdekken."
Joost Overmars
Ruim dertig jaar muziekdocent en ruim twintig jaar betrokken bij Intro.
"Goed muziekonderwijs start bij de leerling. Niet bij de methode of het instrument. Wat zijn de ambities en mogelijkheden? Wat kunnen/weten ze al? Dat haal je o.a. uit 't digitale dashboard bij Intro"
Kiki van der Heiden
Docent muziek/ CKV op Erasmus college. En geeft les als docent muziek op een basisschool in Leiden.
"Niet praten, analyseren of beredeneren, maar DOEN is de meest pure vorm van muzikale beleving. Dat is voor mij altijd het startpunt."
Eric Robillard
Theatermaker, muzikant en presentator. Hij maakt o.a. deel uit theatrale slagwerkgroep Percossa.
"Bij alle lessen die ik geef of maak is de leerling mijn uitgangspunt. Wat is zijn motivatie om te leren en hoe maak ik de leerstof zinvol en relevant?"
Thijs Spook
Muziekdocent op de Werkplaats in Bilthoven.
"Leerlingen laten groeien, als muzikant maar ook als mens. Dat is wat mij drijft als docent en auteur."
Liesbeth Kooymans
Jazz zangeres, componist, tekstdichter én zangdocent op de havo/vwo voor muziek en dans (Codarts).
"Ongelooflijk hoe gemotiveerd een groep leerlingen aan de slag gaat wanneer ze zelf muziek mogen verzinnen."
Huub de Vriend
Componist, jazzpianist, docent muziek en vanaf de eerste editie van Intro al betrokken.
"Het is geweldig leerlingen te zien groeien in creativiteit, expressie en daarmee ook zelfvertrouwen."
Michiel Zweers
Docent muziek in het VO. Daarvoor docent Methodiek aan het Conservatorium Den Haag.
"Leerlingen laten groeien, als muzikant maar ook als mens. Dat is wat mij drijft als docent en auteur."
Mirjam Timmer
Muziekdocent in het voortgezet onderwijs van vmbo tot en met het vwo.
"Ik zie graag dat leerlingen worden uitgedaagd om creatieve oplossingen te vinden voor bepaalde vraagstukken: hoe maak je muziek met negen linialen en een rol duct-tape?"
Niels Vermeulen
Verbonden, als docent Collaborative Composition en Cross Arts, aan het Prins Claus Conservatorium.